hjälp i joomla-djungeln sökes!

tror jag blir tokig på alla sektioner, kategorier och artiklar! undra vad som är bäst? att programmera själv eller försöka mig på joomla som alla andra? tror jag kommer bli ännu mer galen av att inte kunna positionera ut saker hej vilt som jag är van vid med css.

förövrigt så har jag kanske ett nytt projekt på gång. vill få ihop en vettig portfolio så jag har nåt att komma med! och givetvis för att lära mig. man lär sig grymt mkt på att programmera för en verklig uppgift, mycket bättre än för något som inte kommer att användas - som i skolans uppgifter.

skulle vara kul om nånting kunde generera lite pengar bara. känns surt att slita som ett djur med vissa hemsidor och inte få ett öre för det. men antar att det är så det är...

Kommentarer
Postat av: alle

jag tycker att du ska lära dig CodeIgniter. Riktigt smidigt ramverk som gör det väldigt lätt att jobba med php och databaser, och även om det tar lite längre tid än joomla för att bygga upp första sidorna så kan du återanvända all kod sen och du kan positionera precis som du vill med css:en. Sen skadar det ju aldrig att ha lite koll på joomla me:) godnatt

2010-02-24 @ 02:19:38
Postat av: alven

det ska jag kolla på! tack för tipset! :)

2010-02-24 @ 12:43:35
URL: http://alvens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0