jappespecialen.

helgen började med bio i fredags. eclipse med jonas blev det. underbar film med lite mer humor i än de andra. :)

i lördags morse åkte vi till oskarshamn för att tillbringa hela dagen på jappespecialen. en utställningen bara för japansk spets. det var 64 jappar anmälda och alva lyckades placera sig som 2:a i unghundsklassen med CK och slutade som tredje bästa tik av ca 40 tikar. inte så pjåkigt om jag får säga det själv :P. vann alltihopa gjorde alvas syrra ronja som alltså blev BIR. BIM blev alvas pappa zero. fattar ni hur bra detta är? helt sjukt. alegros tog hem i princip varenda buckla. stort grattis irene och therese! :)

här är alvas domarkritik:

Domare: Lynn Smith Robson


33 cm. Larger bitch but still feminin. Just growing her coat back which is in good condition. Nice amount of bone for her size. Excellent tail carriage. Well shaped eyes but could do with a little bit dark. Moved well but tends to look up at her handler and throw her front a round a bit.

Ukl Kv 1, Kk 2, Ck 1, Btkl 3

jag är nöjd kan man säga :)

jämför det med den här kritiken som hon fick för två veckor sedan i jönköping:

Domare: Boo Lundström

34 cm. En ganska outvecklad ungtik, m lite nätt i huvudet, ngt runda och ljusa ögon, lite ljus i pigmentet, framställd i fronten, tappar fronten, bra länd och bra bakparti, ngt vek i handloven, päls i kommande, bra temperament, ojämna rörelser.

Ukl Kv 2

fattar inte hur det kan skilja så mkt... men, men... jag är glad iaf... och det syntes visst fick jag höra. lyste som en sol hela lördagen... och förmodligen hela söndagen också. lyckades nämligen vinna lydnaden på söndagen också. :) visserligen bara 4 tävlande varav endast 3 var seriösa. men ändå :P fick ihop 174 poäng utan apporteringen inräknad eftersom vi inte skulle ha med det i tävlingen. testade apporteringen iaf bara för tränings skull och vi skulle ha fått en 7:a på det enligt domaren om det hade räknats. platsliggningen var nersatt till 1 minut för att det skulle bli lite enklare också, så det var ju lite fusk. men vi hade iaf fått ett 1:a pris om det hade varit en riktig tävling och tävlingsledaren tyckte vi var jätteduktiga och att vi skulle fortsätta tävla. blev lite smålycklig. :)

här är lydnadsprotokollet:

1. Platsliggande - 10
2. Tandvisning - 10
3. Linförighet - 8,5 - luft, nosar, släpar
4. Läggande - 9 - dk, start
5. Inkallande - 10
6. Ställande - 8 - Några steg, Dålig start
7. Apportering -(7) - dk
8. Hopp över hinder - 10
9. Helhetsintryck - 8
SUMMA - 174 poäng
1 pris
Placering 1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0