typiskt.

blir så trött. hade alla förutsättningar för att det skulle kunna gått riktigt bra idag på utställningen (triple dog show i jönköping). vad tror ni händer? alva är skiträdd för domaren och det slutade med ett KEP (kan ej prisbelönas).

så fort jag såg domaren när vi kom dit så visste jag att alva inte skulle tycka om honom. hon har lite svårt för större män, och det blir ju inte bättre av att han bär en stor svart, hellång regnkappa. när han skulle kika på tänderna så totalvägrade hon, så bara för det så blev det inget pris alls. förutom det så hade domaren en sjukt taskig attityd, både mot mig och alva. hånade alva inför hela publiken. himlade med ögonen och slog ut med armarna som hon vore ett hopplöst fall. blir både arg och besviken. ska aldrig någonsin ställa för den domaren igen och skulle absolut inte rekommendera någon att göra det. om han har förstört alva nu så kommer vi kanske inte att kunna ställa henne mer. men det visar sig imon... imon ska hon ställas för boo lundström, en svensk domare som jag har ställt alva för innan med jättebra resultat.

men hade det inte varit för tänderna så hade hon mkt väl kunnat norpa både ett ck och cert. i kritiken står det:

33 cm. Typical good size. I can't see the teeth because she wont let me. Body with good prop. When stand well angulated. Tail well set. Good movement. Good colour. Needs more training.

då skulle han veta att hon har fått både välvisad och bra temperament i kritiken alla andra gånger. sa till honom att hon förmodligen är rädd för hans kappa och efter oss tog han faktiskt av sig den. dessutom sa han att man inte bara kan komma till en utställning och tro att det ska gå utan någon träning, precis som att vi inte har tränat??? om hälften av hundarna är rädda för honom så kanske det inte beror på det. givetvis ska en hund fixa alla sorters domare. men alva har fixat alla andra 8 domare som vi har ställt för utan större problem. så det kanske handlar lite om hans sätt att hantera hundar också... suck.

det var inte bara alva som hade problem med domaren. det var en till där som jag pratade med som hade två jappar som också var livrädda för domaren och bara darrade när han kom i närheten av dom.

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Åh, att det ska behöva finnas såna domare! Förstår precis hur du känner.. Lycka till i morgon!

2010-06-20 @ 19:41:52
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0