vår.

eller är det sommar?

skulle ut och springa i morse, men kom bara bort till trummen innan alva var helt slut av värmen och flåsade som en gris. så det fick bli en promenad runt växjösjön istället. såg alldeles för lockande ut. det är nu det är som finast! :) alva var jätteduktig (förmodligen för att hon var så varm, men ändå) och skällde inte på en enda vovve. bara tittade på dom och sen på mig och sa "godis matte! godis!" och så fick hon godis när vi gått förbi. det lönar sig med att vara envis och konsekvent. har slutat ge henne godis under promenaden och ger bara när det går förbi vovvar. mkt, mkt effektivare och hon drar inte alls lika mkt längre...

nu ska jag göra lite jobb som jag har dragit mig för alldeles för länge, sen ska jag förbereda mig för redovisningen av mina foton ikväll. puuh. nervöst.

så här såg det ut vid sjön idag... man blir nästan lite lycklig... :)

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Har jobbat mycket med Molly för att få henne sluta dra och det bästa verktyget var klickern :) Funkar jättebra, nu har hon inte dragit på flera månader! :) Dock jobbar vi fortfarande på hundmöten, då hon älskar hundar :)

2010-05-20 @ 17:22:32
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0