agility - igen.

idag blev det lite mer givande agility-träning än igår. igår var det en annan hund som var där och tränade också som alva fick för sig var jätte elak. så hon skulle fram och mopsa sig hela tiden och kunde inte träna så mkt. behöver verkligen träna på att hon inte springer fram till andra hundar. ibland går det jättebra, men vissa hundar är hon osäker på och då går det helt enkelt inte, hon koncentrerar sig för mkt på dom. men idag var vi ensamma på planen och mia var där och hjälpte oss igen - tacktacktack snälla du! idag gick det faktiskt jättebra, mia hjälpte mig att göra lite kombinationer som vi tränade på och som gjorde att vi fick träna på lite handling också med bakombyte. gick väl sådär, men man kan inte begära mer när vi aldrig har gjort det tidigare. men slalomet gick jättefint idag! har i princip bara kört med handen innan och alva har haft för mkt fokus på min hand och tittat för mkt på mig. igår så visade mia hur jag skulle jobba bort handen och idag tog hon 8 pinnars slalom bara sådär! hon är så duktig min lilla pärla, det är bara matte som är förvirrad :)

varit och köpt en bia-bädd till vilda idag. hon har försökt knöla ihop sig i alvas lilla bädd dom här nätterna vilket inte har gått så bra, så eftersom hon faktiskt vill ligga i en bädd (vilket alva absolut inte vill) så köpte jag en stor till henne idag. hoppas damen ska bli nöjd :)

nu väntar jag på att jonas ska komma hem så vi kan gå på långpromenad med vovsarna...

tack och hej.


Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Så söt hon är!

2010-09-02 @ 19:00:33
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

Så söt hon är!

2010-09-02 @ 19:01:20
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0