lydnad.

ikväll har jag och alven varit på uppstart för kursen i lydnadstävling. tyvärr så verkar det bara vara jag och mia som siktar på att tävla. men instruktören är bra så jag hoppas det blir en bra kurs ändå... mitt stora problem just nu är att jag alltid blir så sjukt nervös så fort nån ska titta på oss. jag hatar det! försöker lugna mig själv och jag vet att det inte är nån fara om vi inte är bäst. men har alltid haft prestationsångest för allt och det är inte lätt att bli av med. men så fort jag blir nervös så funkar INGENTING. alva vet inte vad fot betyder eller stanna eller ligg eller nånting... och jag vet att det bara beror på mig. för det går så fort jag slappnar av och fokuserar. gaash. men det är lite därför jag går den här kursen, för att vänja mig vid att nån tittar på oss. mia är också en stor hjälp i agilityn, för det är likadant där. det bara låser sig när nån tittar på. men jag vet att det är nödvändigt, för ska man nångång tävla så måste det ju fungera då också. huh...

aja. nu tar vi helg från hundträningen. i helgen blir det karlskrona, stugan och senoren! :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Du får säga till om ja kan hjälpa dig på nåt mer sätt eller om ja ska titta bort när du kör eller nåt... De måste juh kännas bra för dig att träna oxå. ;) Jag tycker ni e jätteduktiga tillsammans! Ja e juh själv "nybörjare" nu o ja vet att de e jobbigt, speciellt när man alltid vill göra allting rätt, ja e likadan. ;)

2010-09-10 @ 21:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0