En bra start på dagen

Hade jag och alva idag :) Superkul med tex & terrys hundaktivering. Idag var det bara vovvar i alvas storlek (bland annat en toksöt 9 veckors vit herdehund och en liten dalmatinertjej) och dom fick busa en hel del fritt, vilket alva tyckte va tokroligt (ni skulle sett henne, hon fick ett sånt där tokryck, ni som vet, ni vet vad jag pratar om :P ). Hon brukar inte tycka det är kul att busa med andra hundar, men idag så hittade hon sin själsfrände :P. Så kul att se dom leka. Men i mellan allt bus så körde vi vardagslydnad så som sitt, stanna kvar, och lite koppelträning. Det gick lite väl bra för alva så vi får nog köra på tävlingslydnaden nästa gång (timmen efter kör dom samma sak fast med tävlingslydnad som inriktning). Problemet med alva är att hon går jättebra i koppel (eller utan) på träningsplanen, men så fort vi är ute på promenad så drar hon och är totalt ouppmärksam. Fick några tips på hur jag kan göra - typ att gå tillbaka till basic och köra några steg i taget. Känns som jag redan har gjort det ett tag nu, men vi får väl köra tills det funkar.

Här är en film från när alva var 6 månader och vi tränade fot (ni behöver kanske inte kolla på mina gula "träskor" i storlek 42)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0