Utställningsförberedelse

Duschade alva idag med, med vitschampo, inför utställningen. Fönade henne och sen hade vi alvahår i hela lägenheten, tjohoo! Fattar inte hur hon kan fälla så mycket. Hon borde vara naken vid det här laget. Klippt bort överflödigt hår under tassarna och grejat också så nu är hon jättefin. Det sista vi gör inför utställnigen blir på lördag morgon innan vi åker bort till tipshallen är att blöta ner henne igen utan schampo och föna henne fluffig, sen fattas det bara att hon vinner över ronja (hennes syrra) :P. Ska förstås träna som en tok den här veckan också för att hon ska se ut som en stjärna på lördag - trots att hon fäller. Lite orolig över det hala golvet där inne, men vi får helt enkelt träna på det.

Glömde förresten att berätta att jocke & emma (älsklings kusin och hans flickvän) och deras kooiker astor kommer hit på lördag kväll och ska sova här för dom ska ställa ut honom på söndagen. Ska bli supertrevligt! Kul med några till i släkten som ställer ut, det är ju ingen annan som förstår sig på oss "konstiga utställningsmänniskor". Inte för att jag är en konstig utställningsmänniska, för jag är en helt vanlig människa som ställer ut min hund för att det är kul, för att vi har världens finaste hund och för att det har gått så bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0