spelpresentation.

har haft våran spelpresentation nu! så skönt! och det gick jättebra. nicholas gillade det! nu är kursen slut och tycker det har gått ganska bra. mkt roligare än jag trodde. är ju ingen spelmänniska direkt. gillar också nicholas som lärare, tusen gånger bättre än flera andra av våra lärare. så det gjorde ju en del.

nu ska jag fortsätta där jag slutade igår... att installera om oscommerce för femhundraelfte gången. gick och la mig vid 3 inatt, somnade dock inte förrän 5 eftersom jag låg och grubblade på hur i all sin dar jag skulle lösa allt som strulade. var färdig med i stort sett allt i webshopen, alla moduler installerade, allt i sin ordning. tills jag upptäckte att det inte fanns något lösenordsskydd för admin-sidorna. använde mig av en gratis template härifrån och så ingick det inte ngn login i paketet. hur sjukt är inte det? finns väl ingen som vill ha en admin-sida som är öppen för alla? suck. och jag försökte installera en add-on som la till loginsidan, men de funkade inte. så nu blir det till att börja om från början med en annan template. ska satsa på STS-formatet nu istället... känns som det är mer stabilt än den andra skiten rent ut sagt. så trött på det nu...

förresten? är det någon som har bra koll på hur man fixar med rättigheterna (permissions) till filer? har gjort på alla sätt jag hittat för att ändra på en viss fil, men det funkar inte ändå... vad gör man då?

Kommentarer
Postat av: alle

Du får ändra rättigheterna via ett FTP-program. Vet inte riktigt hur man gör det så länge filerna ligger lokalt (i XAMP?). Men när de ligger nånstans där du kommer åt dem via FTP brukar det bara vara att högerklicka på filen och välja rättigheter.

2010-03-18 @ 20:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

Om mig

Min profilbild

Min profil


Hanna heter jag och är 22 år gammal. Jag bor i Växjö där jag pluggar Interaktiva Digitala Medier på universitetet. Bor tillsammans med min pojkvän och våran underbara vovve Alva, en Japansk spets. På fritiden ägnar jag mig åt att träna med alva, träna själv, fota, shoppa, kolla in nya modetrender, plugga, umgås med vänner och familj och mycket annat.




Blogglista.se Shopping och Mode Mode & design bloggar Bloggportal länksamling Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0